Skip to main content

Klep kickmaster sluit niet

Controleprocedure voor klacht Wesco afvalemmer: “Kleppen sluiten niet”. Kickmaster onderdelen Heb je een Wesco Kickmaster en de kleppen sluiten niet goed voer de volgende stappen uit en geef ons de u…

Maarten Kruize
Update by Maarten Kruize

Controleprocedure voor klacht Wesco afvalemmer: “Kleppen sluiten niet”

Heb je een Wesco Kickmaster en de kleppen sluiten niet goed voer de volgende stappen uit en geef ons de uitkomst door.

Doe dit voordat u onderdelen retour stuurt of om vervanging vraagt.

Voorbereiding

  • Zorg dat de afvalbak leeg is en dat u voldoende licht heeft.
  • Houd een schroevendraaier bij de hand voor het loshalen van onderdelen als dat nodig is.
  • Maak waar mogelijk foto’s of een korte video van het probleem en van de onderdelen die u controleert.

Stap 1 — Controleer of de bak sluit zonder inzetemmer

  1. Haal de inzetemmer uit de afvalbak.
  2. Sluit de klep/het deksel.
  3. Resultaat:
    • Sluit de bak wél zonder inzetemmer → vervang de inzetemmer.
    • Sluit de bak níet zonder inzetemmer → ga door naar stap 2.

Stap 2 — Controleer de veren

In de kickmaster zitten 2 veren. Deze moeten beide strak staan.
  1. Kijk of de veren zichtbaar beschadigd, verbogen of los zijn.
  2. Open de klep en laat los: de klep moet vlot terugveren.
  3. Resultaat:
    • Veren kapot of niet veerkrachtig → meld dit (foto) zodat we een vervangende veer kunnen toesturen.
    • Veren lijken in orde → ga door naar stap 3.

Stap 3 — Test zonder demper

  1. Verwijder voorzichtig de demper (demper is meestal geklikt of met een schroef bevestigd).
  2. Sluit de klep opnieuw met de demper verwijderd.
  3. Resultaat:
    • Sluit de klep wél zonder demper → de demper is waarschijnlijk defectSluit de klep nog steeds niet → noteer dit en stuur foto’s/video’s mee; we onderzoeken het verder.

Veiligheids- en algemene opmerkingen

  • Forceer geen onderdelen los en gebruik geen elektrisch gereedschap.
  • Als u onzeker bent over het verwijderen van de demper, stuur dan foto’s/video’s — dan helpen wij u verder.
  • Voer deze controles altijd eerst zelf uit voordat u om vervanging of retour vraagt.

Heeft u hulp nodig of wilt u onderdelen aanvragen, stuur dan de gevraagde foto’s/video met uw ordernummer en we regelen het verder.

Video (8).mov

Is de uitleg duidelijk?

Contact